lørdag den 1. maj 2010

Haven

Jeg har været i haven. Altså bare for at tage billeder. Det er tydeligt, at blomstringen er forsinket i år. Mine to store børn er fotograferet foran vores moreltræ i fuldt flor efter deres konfirmation. Vi var jo som sagt til konfirmation i søndags, og vores træ er altså ikke helt klar til det endnu. Men kønt er det jo alligevel.

Der er også andre skønheder i min have. Og det er med fuldt overlæg, det er nærbilleder, min have egner sig ellers ikke til fotografering.

Hvis jeg skal opnå at få blomster i min gamle lyserøde pæon igen, er det nu jeg skal til at holde øje med plæneklippermanden (husbonden). Sidste års knopper led jo en pinefuld død. Her er bevis for, at der er knopper igen i år. Målet er mindst to pragteksemplarer som den fra forrige år.

Kattene synes, det er hyggeligt, når vi er i haven og er altid oplagte til en lille slåskamp eller fangeleg. Også med os, de gemmer sig gerne og vil findes.
Mine hortensiaer kæmper sig op gennem halmen, måske er det på tide at fjerne vinterdækningen. Bare der nu ikke vokser korn i bedet.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det flotte billeder, du har taget. Jeg synes kun jeg har påskeliljer i min have nu, men jeg har sikkert ikke kigget ordentligt efter.

    SvarSlet
  2. Tak, nogen af dem er faktisk taget kl. 6.30 forleden inden jeg tog på arbejde.

    SvarSlet