søndag den 9. maj 2010

Mors dag

Jeg har haft en rigtig dejlig Mors dag. Dette morgenbord ventede, da jeg blev vækket ved 10-tiden.
Da vi havde hygget os en times tid, var det frem med ridetøjet og ud til hestene. Her blev det til lidt let træning sammen med et par gode hestepiger Anni og min store datter Julie.


Efter lidt staldarbejde - vi slap nu meget billigt i dag, normalt er betalingen for at låne en hest at muge boksen, men det var allerede gjort - ok, Anni mugede lidt - nå, men derefter var det hjem i haven.


En håndmad i haven.


Det her var indtil sidste efterår mit staudebed. Også dengang var skvalderkålen det, der stod bedst. Sidste år tog jeg mig så sammen og flyttede det hele til et nyanlagt bed.


Her er de sidste overlevende fra det gamled bed. Det er pinseliljer hjemme fra mine forældres gamle have, så de skulle lige reddes inden Morten sprøjter.


Her er det nye bed foran terrassen. Rigtig mange af planterne er kommet op og ser ud til at overleve flytningen. Det er jeg meget stolt af. Jeg ved godt det trænger til at blive luget, men det må komme næste gang, jeg har fri.

Kattene syntes som altid, det var herligt at nogen gad gå i haven.
Meget godt klaret at få alle tre katte på samme billede, ikk'.
Især Katinka ville gerne lege.

Vi har faktisk planer om at fjerne både gyngestativet og legehuset, men jeg nænner det næsten ikke. Lillemissen bruger også legehuset til at stå på, når hun ikke kan nå flere moreller fra jorden. De skal nemlig med ind på køkkengulvet, der triller de så dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar